Kirándulás 2014.02.20-22

2014. február 20-21-22-én a 9.a osztály a Bázisiskola Program keretén belül egy háromnapos kiránduláson vehetett részt. A szállásunk csillebérci üdülőtábor területén volt, a diákszálló részben.

A pályázat nagy előnye, hogy a szállást, a napi ötszöri étkezést és az utazást a pályázat finanszírozta. Ez lehetőséget biztosított arra, hogy többször ellátogassunk különböző eseményekre Budapestre. Igyekeztünk a gyerekekkel színes, változatos programot összeállítani.

Az első nap két alkalmat tartogatott: a Láthatatlan kiállításon a gyerekek játékos formában ismerkedhettek meg a fogyatékkal élő emberek világával. Szerettem volna az egymás iránti figyelmet erősíteni az osztályban. Úgy érzem, ezen tervem sikerült, a hely elősegítette az egymásra utaltság miatt, hogy türelemmel, figyelemmel viseltessenek társaik iránt. Célom volt a fogyatékkal élők problémáinak bemutatása, a különbözőségekre és arra, hogy ezek hogyan befolyásolják életünket.

A táborban bőséges és finom ebédet kaptunk, ahol figyeltek a különböző étkezéssel kapcsolatos kérésekre is.

A délután folyamán a Nemzeti Múzeumba mentünk, ahol egy múzeumpedagógiai órán vehettünk részt, ami a lovagkorba kalauzolt minket. Korhű öltözékek, érdekes játékok vártak ránk. Csoportfoglalkozásban együtt tevékenykedtek, ami elősegítette a közösség alakulását, nem tudott senki kihúzódni, szükség volt a másik iránti nyitottságra és szükségessé vált az információmegosztás.

Az estéken a játéké volt a főszerep, különböző csapatépítő, önmagunk megismerésére szolgáló játékokat játszottunk.

A második napreggeli után Parlamentünkbe látogattunk el, ez volt az egyik legsikeresebb program, az épület lenyűgöző volta, a Szent Korona megnézése felemelő érzés volt.Kifejezett célom volt, hogy nemzeti öntudatukat elmélyítsem, segítsem az állampolgári ismereteiket A Parlament megtekintése után a Margit-szigeten tettünk sétát.

A délután lazító programja egy mozizás volt, majd a Buda Várnegyedet jártuk körbe. Megtekintettük a főbb nevezetességeket, megálltunk Erkel Ferenc házánál, hiszen másnap volt a Himnusz megírásának évfordulója, a Magyar Kultúra Napja.

Este néhány könnyedebb játékra került sor, és a nap megbeszélésére.

A harmadik napon egy értékes interaktív foglalkozáson vehettünk részt a Sziklakórházban. A foglalkozás előtt megtekintettünk egy filmet és egy előadást hazánk második világháborús szerepvállalásáról. Ezzel is állampolgári ismereteiket kívántam elmélyíteni, felhívni figyelmüket a látható és láthatatlan különbözőségeinkre, egymás elfogadására vallásra, bőrszínre való tekintet nélkül, a tolerancia fontosságára a hétköznapokban is, és történelmi példáját annak, amikor a szélsőséges nézetek eluralkodnak.

Petőfi Irodalmi Múzeumban egy játékos, múzeumpedagógiai foglalkozást tartottak nekünk. A diákok változatos módon ismerkedtek Petőfi Sándor életével. Ez a program kedvező lezárásának bizonyult a három napnak, mivel csoportokat alkotva versengtek egymással, de mindezt jó hangulatban, együtt gondolkodva, egymásra odafigyelve.

Összességében nagyon értékes kiránduláson vehettünk részt. Az osztály jelenleg viharzáson megy keresztül, így igyekeztem egyben tartani végig őket, ami miatt kifejezetten pozitívnak minősült, hogy a diákszálló részében helyeztek el minket kérésünkre. Az osztályfőnöki órák játékai, az esti foglalkozások meghozták eredményüket. A diákok nem veszekedtek, nem került senki perifériára. A programokat úgy igyekeztem összeállítani, hogy történelmi, irodalmi ismereteiket bővítsék, toleranciájuk, egymásra való odafigyelésük fejlődjön. Közösségük fejlődése jó úton halad.

További képek

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!