Game Based Learning and Gamification Írta: Igás Andor 2022. július 11. 23:41 Egyéni kurzusok (pedagógusoknak) 190 Erasmus 2022. július 1-7 között egy módszertani továbbképzésen vettem részt az Erasmus+ program keretén, Krétán Chaniában. A játékos tanulás, a játékosítás megismertetése, módszertanának megismerése volt a fő cél, emellett a kommunikációs, együttműködési, problémamegoldó, tárgyalási kritikai és kreatív gondolkodási képességek fejlesztése is nagy szerepet kapott a továbbképzés ideje alatt. Nyelvi kompetenciám fejlődése mellett interkulturális tudatosságban is tovább fejlődtem, köszönhetően a csoport olasz, ciprusi, horvát, cseh, lengyel és magyar résztvevőinek, valamint görög oktatónknak. A képzést a gyönyörű Kydon Hotel nagyszerűen felszerelt konferenciatermében tartották. Az első nap mindenki prezentációval készült saját országáról, iskolájáról, és ahol nyomban kiderült, hogy egy barátságos, nyitott, kreatív csoport tagjai lettünk. A kulturális programunkat Európa egyik legszebb tengerpartjai közé sorolt strandjára, Elafoniszibe szervezték. Az út során egy idegenvezető mesélt a vidék történelmi eseményeiről, a népszokásokról és a helyi különlegességekről. A Game Based Learning (GBL) és a gamifikáció előnyeiről remek előadásban volt részünk, mely nagy segítség a diákok motivációs struktúrájának megértéséhez. A játékosítás időigényes, de rendkívül hatékony módja az oktatásnak. Természetesen nem minden csoporttal, nem minden tanárral működik megfelelően, de a hibázás elfogadása, a problémamegoldás képességének fejlődése, az aktivitás közbeni tanulás és a visszacsatolás nagymértékben növeli a tanulás hatékonyságát, a motiváció fenntartását. A Kréta kifejezés végre nem a kötelező adminisztráció szinonimája számomra, hanem egy nagyszerű élményekkel, káprázatos helyszíneken eltöltött kulturális csoda, ahonnan töltekezve hosszú-hosszú ideig tudok energiát csepegtetni diákjaimnak, kollégáimnak egyaránt.