Nyáron is tanulunk, mint a gép! :-)

Rovinj egy lenyűgöző mediterrán város, a robotika pedig egy rendkívül innovatív téma. Itt most mindkét szemem örülhetett!

A Rovinji Robotics Workshop for Educators tanfolyam kivételes élmény volt számomra, egy férfi testnevelőtanárként. A város szépsége és a kurzus szakmai színvonala egyaránt lenyűgöző volt. Az öt nap során egy fantasztikus csapat részese lehettem, horvát témavezetőnk segítségével további három magyar és egy román csoporttársammal. Az angol nyelv használatával könnyen kommunikáltunk, és hamar kialakult egy szoros közösség. A vezetőnk rendkívül elkötelezett volt. Nem is csoda, hiszen a robotika csapata világbajnok 3. helyezést ért el csapatával Szingapúrban.

Az első napon megismerkedtünk az arduino rendszerű alapkészlettel, és már programoztuk is. A c++ szintaktikája derengett számomra, azonban nagyon jó volt felidézni és gyakorolni. Délután egy túra során élvezhettük a gyönyörű tengerpart látványát.

A második napon a forrasztás fortélyával ismerkedtünk meg, és sikeresen elkészítettünk egy digitális dobókockát és egy ledes stop játékot. A strandok a központhoz közel, a kerékpáros túraútvonalak a tengerparti erdősávban mind hozzásegítettek az időm hasznos és élvezetes eltöltéséhez.

Szerdán egy izgalmas robotautót állítottunk össze, majd a délutáni delfintúra során mellettünk ugráltak a delfinek.

Csütörtökön együtt dolgoztunk egy robotporszívón, forrasztottunk és egy távirányított versenyt is rendeztünk. A napot az lélegzetelállító óvárosban, és a gyönyörű naplementében történő halvacsorával zártuk.

Pénteken az IR szenzorokkal és vonalkövetéssel foglalkoztunk. Az óvárosban a koncertek, a hömpölygő tömeg és igazi mediterrán hangulat ezen a napon is magával ragadott.

A tanfolyam zárónapján, szombaton, az IR szenzorok alkalmazásával és vonalkövetéssel folytattuk a munkát. Egy csodálatos kirándulás során a Lim Fjordhoz és Vrsar városába látogattunk, ahol az ebéd hajózás közben egyedülálló élmény volt. A sirályhad az ebéd során folyamatosan követte a 180 fős hajót, ahonnan horvát és olasz dalok szűrődtek egy kedves helyi énekes előadásából. Az utolsó napon a pulai amfiteátrumot is meglátogattuk, ami méltó lezárása volt a nagyszerű hétnek.

A tanfolyam során sok új készséget sajátítottam el, amelyeket örömmel fogok használni a mindennapi munkámban. A Robotics Workshop for Educators nemcsak tanulási lehetőséget, hanem életre szóló emlékeket is nyújtott. Köszönöm, Rovinj!

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!