Barangolások Erdélyben

A „Határtalanul!” pályázat keretében  osztályunk részt vehetett egy négy napos erdélyi kiránduláson.

Szerdán hajnali 1 órakor indultunk, 6 órára értünk Aradra, ahol megkoszorúztuk a Szabadság szobrot. Ezután megnéztük a magyarok híres búcsújáró helyét, a máriaradnai templomot, majd Bethlen Gábor szülőházát. Siklóval mentünk fel a dévai várba, majd megemlékeztünk a piski csata helyszínén. Gyulafehérváron a székesegyházban megkoszorúztuk Hunyadi János és Bethlen Gábor sírját, végül az ortodox katedrálist néztük meg. Segesváron a diákok lépcsőjén mentünk fel a várba és a hegyi templomhoz. A félegyházi csata helyszínén Petőfi Sándor szobránál helyeztünk el koszorút. A Szentegyházi hágón át estére érkeztünk meg az Olt patak partján lévő szállásunkra. Másnap meglátogattuk a csíkszentmártoni hetedikeseket, akik a Nemzeti összetartozás napja alkalmából ünnepi műsorral készültek.  Bemutatták népviseletüket, majd kürtős kaláccsal vendégeltek meg minket. Mi is előadtuk trianoni megemlékezésünket, majd átadtuk adományainkat. Délben piláfot ebédeltünk. Délután megcsodálhattuk a Szent Anna-tavat, bementünk az ikerkráterében található Mohos tőzeglápba. Átmentünk a világ legnagyobb székelykapuja alatt, majd ellátogattunk a Nyerges-tető kopjafáihoz. Itt szavalta el egyik osztálytársunk Kányádi Sándor Nyergestető című versét. Este osztályunk egyik tanulójának Erdélyben élő nagyszülei fogadtak bennünket. Néztük, hogyan tér haza a marhacsorda, majd megkóstoltuk a pánkót. A harmadik napon megnéztük Csíkszeredában a Mikó várat, a református templomot és a Márton Áron Gimnáziumot. Gyergyószentmiklóson az örmény katolikus templomba látogattunk el. Délután folytattuk utunkat a vadregényes Békás-szorosba, majd a Gyilkos-tóhoz kirándultunk. Este az árvákból álló Sunshine zenekart fogadtuk szálláshelyünkön. Táncoltunk, együtt énekeltünk a zenekar tagjaival, majd átadtuk adományainkat. Hazafelé első állomásunk a Székelyudvarhelyen található emlékpark volt. Ezután Szejkefürdőn koszorúztuk meg Orbán Balázs sírját, ahova székelykapuk sora vezetett. Megkóstoltuk a jellegzetes petróleum szagú borvizet. Farkaslakán Tamási Áronra emlékeztünk, majd emléktárgyakat vásároltunk a helyi kézművesek termékeiből. A parajdi sóbányában kipróbáltuk a kalandparkot.  Kolozsvár főterén megtekintettük a Mátyás szoborcsoportot, Mátyás szülőházát, valamint a Farkas utca nevezetességeit. A Király-hágón még egy pillantást vetettünk a Kárpátokra, és Kőrösfőn a „négyfiatornyos” templom megtekintésével búcsúztunk Erdélytől. Értékelő óráinkon felidéztük a kirándulás állomásait. A témanapon szeretnénk megosztani élményeinket a hatodikosokkal. Biztatjuk őket, hogy ők is pályázzanak, mert mindannyiunknak felejthetetlen élményt nyújtott ez a kirándulás. Nagyon sok tapasztalattal gazdagodtunk. Köszönjük azoknak, akik lehetővé tették ezt számunkra!

Videó...

Fényképek...

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!