Barangolás a Délvidéken

A „Határtalanul!” pályázat keretében a 7.a osztály tanulói részt vehettek egy öt napos délvidéki kiránduláson. Ez a kirándulás iskolánkban rendhagyónak mondható, hiszen ez az osztály elsőként utazott Délvidékre.

Csütörtökön reggel 6 órakor indultunk. Mindenki izgatottan foglalta el a helyét és alig vártuk, hogy a busz elinduljon. Az első állomásunk Szabadka volt, ahol megnéztük a gyönyörű városházát és interjút adtak az újvidéki televíziónak. A következő megálló Bácsfeketehegyen volt, ahol ellátogattunk az ottani általános iskolába, valamint a Református Templomba, majd megkoszorúztuk a Trianoni emlékművet és rövid műsorral emlékeztünk meg erről a szomorú történelmi eseményről. Tiszteletünket tettük Szilády János (Szilády Áron testvére volt) sírjánál is. Tovább mentünk Szenttamásra (Srbobran), ahol az 1848-as csatáról beszélgettünk. Újvidéken, a központban sétálva megnéztük a báni palota épületét, a patinás katolikus templomot, Zmaj Jován Jovánovity szobrát (aki itt Kiskunhalason járt iskolába és szerb nyelvre fordította Petőfi Sándor verseit). A Dunát átlépve megtekintettük a gyönyörű péretváradi várat (nagyon sok lépcsőn kellet felmenni). A következő napot a Fruska Gora Nemzeti Park területén töltöttük. Jártunk a karlócai béke színhelyén (Sremski Karlovci). A szigethegy csúcsára is eljutottunk, amit Iriski venacnak neveznek. Maradékon közösségi munkát végeztünk az óvodában (festettünk, ástunk, gyomláltunk a kertben és még más hasznos munkát végeztünk).

Részt vettünk a trianoni futóversenyen az ovisokkal és a maradéki fiatalokkal. Újból buszba ültünk és a következő megállónk a nándorfehérvári csata színhelye volt a Duna és a Száva folyó torkolatánál (Kalemegdan). Nagyon csodálatos volt látni a csata helyét, ahol őseink harcukat vívták a törökökkel.  Szendrő (Smederevo) vára volt a következő helyszín, innen folytattunk utunkat a festői Duna parton és eljutottunk a csodálatos Galambóc várához, még a lélegzetünk is elállt, amikor messziről megláttuk a csodálatos várfalat, ami a Duna folyóban végződött. Innen a Lepensi vir nevű kőkori skanzenhez vezetett. Az itt kialított tárgyak akkor kerültek napvilágra, amikor a vaskapui vízierőművet építették.  A vízi erőmű közelében található Széchenyi István emléktáblája. A hatalmas erőmű megtekintése után indultunk hazafelé. Maradandó emléket hoztunk magunkkal Elemérről, ahol Kiss Ernő aradi vértanú van eltemetve. A bánáti oldalon haladva tovább az Árpádkori Aracsi templom maradvány található. Újbecsénél a duzzasztógáton jöttünk át a Tiszán és újból a bácskai oldalon voltunk. Az oromhegyesi általános iskolában mutattuk be a műsorunkat, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket.  Következett Magyarkanizsa, aholBeszédes József született a Duna folyó szabályzója (Dunaföldváron van eltemetve). Horgoson keresztül utazva a Kárász kastélyról beszéltünk, akik Mária Terézia idején vásárolták meg a területet és grófok lettek, felépítették kastélyukat, ami ma is látható. A palicsi állatkertet, a tavat is megnéztük.  Gyönyörködtünk a tó melletti felújított villákban. Ismét Szabadkán voltunk a program zárásaként még megnéztük a Kosztolányi Dezső szobrát. Értékelő óráinkon felidéztük a kirándulás állomásait. A témanapon szeretnénk megosztani élményeinket a hatodikosokkal. Biztatjuk őket, hogy ők is pályázzanak. Nagyon sok tapasztalattal gazdagodtunk. Köszönjük azoknak, akik lehetővé tették ezt számunkra!

További képek

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!